Utorok, 21. august, 2018 | Meniny má Jana

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ako tunelovať verejné peniaze s pomocou primátora? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Je to hanba pre cele Slovensko.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

samé kecy

Tak koľko má mesto platiť za zimnú údržbu,nech auto napíše konkrétnu sumu a nie len prázdne kecy.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Niekto nevie citat s porozumenim?

Tu nejde o to, kolko by malo mesto platit. Ide o to, ze mesto plati za nieco, co sukromna firma neposkytuje tak, ako sa zaviazala.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

čo najmenej.

a len sadzby za reálnu prácu odpratávania snehu a údržby vozoviek. a pokuty za nedodržanie pohotovosti.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Protirecis si. Tak vraj ma platit len za realnu pracu a zaroven chces pokutovat nedodrziane pohotovosti. Ono totiz aj za pohotovost musis platit, bohuzial. To ze ta pohotovost nefunguje, je druha vec. Ale predstavovat si, ze pohovost bude zadarmo, je velmi naivne.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

pohotovosť

vytendrovť za čo najmenej. a veľké pokuty za jej nedodržanie..lebo ked uz ju ma mesto platit tak musi fungovat na 100% a ostatne platit len za realne odvedenu pracu tiez poctivo vytendrovane ceny. neprotirecim si.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Autor rozbiehal VPSku v Karlovej Vsi

Tak Vám viem vypočítať, že:

1. technika ktorú používa dodávateľ na zimnú údržbu nemá hodnotu viac ako 1 800 000 eur.
2. servis tejto techniky určite nestojí viac ako 25 000 eur/ročne (200 000 eur za 8 rokov)
3. z viac ako 8 500 000 eur (to je suma, ktorú za pohotovosť, tzn čakanie na prácu zaplatilo mesto za 8 rokov platnosti zmluvy) teda ostalo 6 500 000 eur. To predstavuje sumu, za ktorú zaplatíte 55 ľuďom, 880 eur v hrubom, 12 mesiacov počas celých 8 rokov. Oni to dostanú, za čakanie na prácu počas 90 dní.
4. predávajú nám soľ za 128 eur/tonu bez DPH. Na komoditnej burze stojí 65 až 72 eur (http://www.sk.kbb.sk).
5. za výkony (odhŕňanie) sí účtujú ešte samostatné sumy za kilometre aj hodiny (za 1 km 1,2 bez DPH a za hodinu práce vodiča 31,65 eur bez DPH).
6. popritom tých istých ľudí využívajú na odvoz odpadu, zametanie úlíc, v lete na polievanie, kosenie, 7. využívajú mestský areál na Bazovej, ... .

Celková suma, ktorú dostanú za 8 rokov je cca 82 500 000 eur, čiže pohotovosť je iba niečo viac ako 10% z tejto sumy. To čo poskytla táto firma Bratislave nemalo cenu ani polovice z tej sumy. Zvyšná suma ostala podľa môjho názoru rozdelená medzi majiteľmi a politikmi. Lebo to tak "super" vymysleli.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pán Hrčka,

videl a počul som Vás hovoriť na rôznych verejných prezentáciách, ktoré ešte organizoval pán primátor Ftáčnik. Za Vašim chrbtom sme sa všetci zúčastnení zhodli v tom, že ste dobrý. Ja osobne iba preto Vás nevolím, lebo nekandidujete v mojom volebnom obvode. Nesrovnal verejné prezentácie v podstate neorganizuje, tak Vás už nevídavam....

K téme, ktorú ste teraz načali iba toľko:

V časoch, keď ste ešte neboli ani na svete v Bratislave existovali Technické služby mesta Bratislavy (TSMB). Oni robili všetko, teda zbierali odpad z domácnosti, vyprázdňovali smetné koše na uliciach, zametali a polievali ulice, v zime odpratávali sneh, mali na starosti kanalizácie, verejné osvetlenie, okrem stavebne náročných generálnych opráv opravovali a udržovali verejné komunikácie a pod. Akurát o verejnú zeleň, detské ihriská, cintoríny a parky sa staral ZARES. Plus ešte v DPMB mali nejakú stavebnú divíziu na údržbu električkových stratí.

Hore vymenované činnosti z veľkej časti majú sezónny charakter, iba zber a odvoz odpadkov je celoročná činnosť, ale napr. aj údržba verejného osvetlenia počas sneženia počká, teda vodič vozidla s montážnou plošinou môže v zime presedlať na snehový pluh. Teda zimnú údržbu vykonávali vodiči zametacích a kropiacich vozidiel a divízie, ktorá v lete opravovala cesty, plus ZARES a niečo málo aj DPMB. Plus boli zmluvy s okolitými JRD, ich traktory a nákladné autá tiež sa podieľali na pluhovaní ciest, a slušne to fungovalo.

Lenže teraz je to všetko atomizované, TSMB za rozkúskovali podľa činností, potom niektoré divízie privatizovali, teda je problematický sezónny presun pracovnej sily, lebo už to nie je v rámci jednej firmy, ale medzi cudzími firmami. A tu nebudem rozpitvávať to, že niečo čistí mesto, niečo mestské časti, mestské diaľničné úseky dokonca diaľničiari a pod.

Teda treba to celé systémovo zmeniť, alebo opäť má sa vytvoriť jeden centrálny mestský podnik podľa vzoru TSMB, alebo presunúť podstatnú časť údržby a čistenia mesta jednej veľkej spoločnosti, ktorá v rámci firmy bude sezónne presúvať vodičov a ostatný personál.
Najdrahší variant je ten, ak mesto zimnú údržbu bude vykonávať vlastnou jednoúčelovou firmou, či to dá iba takto izolovane nejakému súkromníkovi. Lebo aj za odstavenú zimnú techniku sa spláca lízing aj počas leta, a treba riešiť aj personál.

A z časti chápem aj súkromníkov, iste sa poučili na príklade VEPOS-u. Ten mal zmluvu so Starým mestom, Bola tam celoročná zmluva, teda čistenie, plus pluhovanie v zime. Už starostka Rosová špekulovala a vytláčala VEPOS, terajší starosta to doviedol tam, že tuším ku koncu roka 2015 vypovedal zmluvu s Veposom, alebo ju neobnovil, teda 1. januára 2016 nemal kto čistiť Staré mesto. Vlastnú techniku nemal, teda uprosil VEPOS, aby to robili robili ešte do marca. Tak to robili, ale zas im odmietli za výkony zaplatiť. Teda nečudo, že ani súkromníci neveria mestu, či jeho častiam, teda sa nadštandardne istia.

Mesto sa môže okrádať jak pomocou súkromnej, tak aj mestskej firmy, pri oboch modeloch garantom korektného financovania a práce môžete byť Vy pán Hrčka, či niekto s podobnou morálkou.

Lenže ani pri korektných vzťahoch nebude mesto počas sneženia zjazdné. Nepripravení vodiči IAD, zásobovania, ako aj MHD pri prvých vločkách uviaznu a tak zablokujú mesto, že pluhy a sypače budú tak akurát nečinne stáť.

Máte Vy pán Hrčka a Vaši kolegovia poslanci odvahu počas kalamitného sneženia zastaviť IAD, aby mohli pluhy a sypače pracovať v prospech MHD, odvozu smetí, inej údržby mesta a zásobovania? Ak nie, tak obaja sme tu písali zbytočne....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Zmluva

pán autor neuverejnil článok zmluvy o pohotovosti. Pretože mne z toho čo som počul vyplýva, že 12000€ sa platí len za deň pohotovosti. Kto ho vyhlasuje, kedy? Koľko sa platí za obyčajný deň? Koľko bolo vyhlásených dní pohotovosti za túto zimu? Koľko nám fakturuje firma za mesiac?
Čo sa týka TSMB - nie som si istý, či by takéto veci mal vykonávať mestský podnik. Možno áno - ale musel by byť lacnejší ako víťaz tendra.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Autor uverejnil zmluvu

ktorá má 12 strán. Z toho posledná strana je prázdna a tri strany sú jednotkové ceny. Čiže ak ste na 8 stranovej zmluve nenašli článok, ktorý pojednáva o pohotovosti, tak Vám ho sem dám pre istotu aj s linkom na tú zmluvu. Zmluvu nájdete tu:
https://drive.google.com/file/...
ako aj na stránke firmy A.R.K. technické služby s.r.o. tu:
http://www.ark-ts.sk/sk/O-nas....

Samotný text zmluvy pohotovosť neobsahuje, ale obsahuje ju príloha číslo 1, čo je text zo súťažných podkladov, na základe ktorých firma vyhrala verejné obstarávanie. Tam sa v časti III. v bode 9 dočítate:

"Začiatok a koniec zimnej pohotovosti stanovuje verejný obstarávateľ spravidla v rozsahu 90 kalendárnych dní."

Tak isto operačný plán zimnej údržby, na ktorý sa tiež nachádza link v článku a nájdete ho aj na stránke hlavného mesta tu: http://www.bratislava.sk/asset... obsahuje v bode IV. Zimná pohotovosť, nasledujúce ustanovenie:

"Zimná pohotovosť mechanizmov sa vyhlasuje primátorskym listom v minimálnom rozsahu 90 bezprostredne po sebe idúcich kalendárnych dní."

Je to síce v rozpore so zmluvou a súťažnými podkladmi, lebo v nich je napísané "spravidla v rozsahu 90 dní" a nie je tam slovo minimálne ani sa tam nič nepíše, že to musia byť po sebe idúce kalendárne dni. Ale pre dodávateľa je to takto určite výhodnejšie :).

Pohotovosť vyhlsuje primátor svojim listom a vyhlasuje ju na základe počasia. Tu sa zo stránky hlavného mesta dočítate, že 29.11.2017 vyhlásilo mesto zimnú pohotovosť (to je tá, trvajúca 90 po sebe idúcich kalendárnych dní) http://www.bratislava.sk/hlavn...

Tak isto tu mate e-mail https://drive.google.com/file/... ktorým, mesto informovalo dodávateľa, že od 29.11.2017 o 20:00 hod. začína 90 dňová nepretržitá zimná pohotovosť mechanizmov (bod (2) v e-maily).

Koľko sa za pohotovosť platí nájdete na strane 10 zmluvy v tabuľke, kde máte jednotkové ceny (sú to riadky 28,29,30) hodinové sumy bez DPH za jednotlivé mechanizmy. Koľko fakturuje firma za mesiac sa dozviete z faktúr. Za november sa platilo iba za dva dni

Faktúru za 11 mesiac nájdete tu: https://drive.google.com/file/...

Za 12 mesiac sa platila už celý mesiac pohotovosť (nájdete to na faktúre, lebo je to najväčšia položka)
Faktúru za 12 mesiac nájdet tu: https://drive.google.com/file/...

Za január ešte faktúra nie je.

Drahšie a horšie ako to robí tento dodávateľ, to podľa mňa nevie spraviť nikto.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ďalšia špina v

košiari (aj) SaS.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Neviem ako ty, ale ja čítam Smer a SDKÚ. Kde tam vidíš SaS? Či to malo byť akože pretože je to v Ba?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

na billboarde tej

poslankyne svieti aj logo SaS. prosto cim viac ludi zoberu do kosiara, tym viac spiny pride...to je normalka. ide o to ako sa k tomu postavia. ak len ustnym tfuj-tfuj pokarhanim, tak su takai isti ako ficovci a ostatni . neprosim.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pohotovosť má mať viacero stupňov

Obvykle je úplne jasné od SHMÚ, kedy bude snežiť na 100%, a kedy iba možno, a kedy určite nie.
Ak dám za najvyssiu pohotovosť 100%, tak za druhý stupeň 40% a za tretí stupeň 5%.
Jasne sme tú pohotovost videli pri 5cm snehu teraz vo februári.
Za takú zmluvu má byť primátor postihovaný.
Lenže skutok sa nestal.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Samozrejme, ze by mal byt za to zodpovedny primator, ale on da dokonca vyhlasenie a populisticke videjko, ze vsetko sa v pohode zvladlo a pritom ta situacia nebola ani zdaleka zvladnuta. Este ze idu volby on odomna hlas nedostane ani nahodou.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Videl si znenie zmluvy?

Každý sa vyjadruje, ale nikto necituje zmluvu a nikto neukázal mesačné faktúry. Najtrápnejší bol ten bulo - vodič ktorý vystúpil na nejakej tlačovke a davala to STV v správach.
Na základe drístov politikov by som si netrúfol spraviť záver. Sám mám podpísanú zmluvu na údržbu a viem, že to nie je jednoduché.
Takže nerobte záver prosím na základe tých informácii ktoré máte. Nezabúdajte, že sa blížia voľby, takže keby tento primátor postavil za rok aj metro, tak by na ňom nezostala nitka suchá. A je jedno ako sa volá.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Link na zmluvu je v článku

Budem vychádzať z toho, že ste boli pravdepodobne iba nedôsledný a nevšimli ste si link na zmluvu v článku. Takže nachádza sa pod výpočtom ceny pohtovosti za hodinu, deň a mesiac. Pre istotu dám ten link na zmluvu aj sem https://drive.google.com/file/...

Samotný text zmluvy pohotovosť neobsahuje, ale obsahuje ju príloha číslo 1, čo je text zo súťažných podkladov, na základe ktorých firma vyhrala verejné obstarávanie. Tam sa v časti III. v bode 9 dočítate:

"Začiatok a koniec zimnej pohotovosti stanovuje verejný obstarávateľ spravidla v rozsahu 90 kalendárnych dní."

Tak isto operačný plán zimnej údržby, na ktorý sa tiež nachádza v článku a nájdete ho aj na stránke hlavného mesta tu: http://www.bratislava.sk/asset... obsahuje v bode IV. Zimná pohotovosť, nasledujúce ustanovenie:

"Zimná pohotovosť mechanizmov sa vyhlasuje primátorskym listom v minimálnom rozsahu 90 bezprostredne po sebe idúcich kalendárnych dní."

Je to síce v rozpore so zmluvou a súťažnými podkladmi, lebo v nich je napísané "spravidla v rozsahu 90 dní" a nie je tam slovo minimálne ani sa tam nič nepíše, že to musia byť po sebe idúce kalendárne dni. Ale pre dodávateľa je to takto určite výhodnejšie :).

Tu sa zo stránky hlavného mesta dočítate, že 29.11.2017 vyhlásilo mesto zimnú pohotovosť (to je tá, trvajúca 90 po sebe idúcich kalendárnych dní) http://www.bratislava.sk/hlavn...

Tak isto tu mate e-mail https://drive.google.com/file/... ktorým, mesto informovalo dodávateľa, že od 29.11.2017 o 20:00 hod. začína 90 dňová nepretržitá zimná pohotovosť mechanizmov (bod (2) v e-maily).

Čo sa týka faktúr, tak od 29.11.2017 sa platí pohotovosť.
Faktúru za 11 mesiac nájdete tu: https://drive.google.com/file/...
Faktúru za 12 mesiac nájdet tu:
https://drive.google.com/file/...
Za január ešte faktúra nie je. Verím, že položku "Pohotovosť naloženého sypača nad 4 tony a do 4 ton nájdete).

Čo teraz bude s Vašimi argumentami?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ospravedlnenie

Pán Hrčka, ďakujem, zle som čítal váš blog a považujem za moju povinnosť sa vám ospravedlniť aj tu v diskusii. Nesrovnal bezpochyby spravil pre Bratislavu asi najviac za posledných 20 rokov ako primátor. Táto nešťastná zmluva a halvne faktúry, ktoré som videl svedčia o tom, že na magistráte niekto tomu alebo nerozumie, alebo to robí naschval. Vyhlásiť paušálne pohotovosť od novembra a účtovať si vo faktúrach spotrebu soli v novembri je podozrivé. Kde bol pán kontrolór? Kto kontroloval plnenie zmluvných podmienok a odvedenej práce? Kto podpísal tu faktúru a predložil na podpis primátorovi? Ak I. Nesrovnal nevyvedie zodpovednosť, tak maslo je na jeho hlave. Odporúčam SME zverejniť tie faktúry, aby bolo jasné za čo sa platilo. V meste sa nedajú vyčistiť cesty od snehu okamžite, tak jak si myslia ľudia. Ale vyčistiť chliev je potrebné vždy. Ja by som takúto zmluvu v živote nepodpísal. A to som ich podpísal hodne a aj iné sumy.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

A ako to bude fungovat?

Pozeram sa na to z business hladiska toho poskytovatela. To ako mesto mu vzdy povie 5 dni dopredu, ze aku pohotovost si zela mat 5. den, tj. ze v pondelok ti povie, ze v sobotu cheme mat 100%, utorok povie, ze v nedelu len 5% atd, ked nahodou SHMU zmeni predpoved, tak potom bude mat mesto pravo tuto pohotovost jedenkrat zmenit atd?

No neviem si predstavit, kto by vedel mat tak flexibilných zamestnancov a samozrejme takym zamestnancom by som nechcel byt. Neohovorim, ze je to nerealne, sak sa nieco vysutazi, ale v praxi si fungovanie toho dodavatela moc neviem predstavit.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A najkrajšie na tom všetkom sú smiešne zisky pri miliónových tržbách. Krásne podnikanie na Slovensku :-D

https://finstat.sk/36869945
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME