Dorabovať a zmiznúť. Tunel v tuneli Višňové

poslal(a): MartinFotoPotocny , do rubriky politika, odvtedy uplynulo: 27 dní  

janmarosz.blog.sme.sk V r. 1998 začali raziť prieskumnú štôlňu tunela Višňové. Ide o najdlhší tunelový úsek na D1, ktorý bude s dĺžkou 7445 m najdlhším tunelom na Slovensku. Prešlo už teda 21 rokov, ale dielo nie je stále dokončené. Tisíce vodičov tratia čas svojho života v zápchach pod Strečnom. V najbližších rokoch sa na tomto stave nič nezmení. Ficove vlády tento projekt nielenže nezvládli manažérsky a odborne, ale nechali vyciciavať európske a štátne peniaze „kufríkovým kráľom“, ktorí v správny čas motivovali na správnych miestach tých, ktorí rozhodovali, komu bude táto obria zákazka zverená. Švédi a Dáni sa v podobnom období, ako my sme začali vŕtať do kopca vo Višňovom, rozhodli spojiť svoje krajiny Öresundským zaveseným mostom, ktorý spája švédske mesto Malmö s dánskou Kodaňou. Celý cca 16 kilometrový úsek tvorí 4 km umelý polostrov, 4 km tunel, 8 km most so štvorprúdovou cestou a železnicou, kde vlaky jazdia 200 km/h. Vtipné je to, že dielo začali realizovať v r. 1995 a v r. 2000 strihali pásku a všetci sa tešili zo spojenia Škandinávskeho polostrova s pevninskou Európou. Za päť rokov zrealizované!

diskusia (65)     

MartinFotoPotocnyliliputinkoMissRiaKoleska

Počet hlasov od neregistrovaných užívateľov: 21

 

Váš účet